Psychologia społeczna ma w sobie coś z psychologii i socjologii badając, jak działania innych ludzi wpływają na jednostkę Za prekursora psychologii społecznej uważany jest Kurt Lewin
Kontakt z nami

Napisz

Psychologia społeczna to stosunkowa młoda gałąź nauk psychologicznych, której celem jest prowadzenie badań dotyczących dotyczących tego, jaki wpływ na emocje, sposób myślenia i postrzegania rzeczywistości wywierają na nas inni ludzie.

Badając psychologię społeczną można stwierdzić, iż zajmuje się ona obecnie działaniami z 4 głównych obszarów takich jak: obszar społeczno-kulturowy, obszar ewolucyjny, obszar społecznego uczenia się oraz najbardziej rozpowszechniony - obszar społeczno-poznawczy.

Galeria zdjęć:

marketing

promocja

pr

Jak wyglądają skuteczne badania marketingowe?

Badania marketingowe są procesem zbierania informacji od klientów oraz przetwarzania uzyskanych danych w celu poprawy działania firmy i dostosowania oferty do zmieniających się wymagań rynku.

Powszechnie wiadomo, że skuteczne prowadzenie działalności gospodarczej zależne jest od pozyskiwania i utrzymania klientów. Bez nich, nie byłoby możliwe wypracowanie praktycznie żadnych przychodów. Trzeba więc cały czas dbać o jak najlepsze dostosowanie oferty do potrzeb rynku. Aby jednak te potrzeby zrozumieć, konieczne jest przeprowadzenie odpowiednich badań. Jeżeli nie mamy tutaj doświadczenia, to lepiej jest skorzystać z pomocy specjalistycznych firm (np. www.smartcheck.pl).

Przedmiotem badań marketingowych są najczęściej oferowane produkty lub usługi, rynki i branże, w których się działa, czy efektywność prowadzonych działań reklamowych.

Skuteczne badania marketingowe potrzebują informacji z wielu źródeł. Do tych należą nie tylko klienci firmy, ale i jej pracownicy i współpracownicy, a nawet publikacje dotyczące firmy i jej działań w rozmaitych mediach.

Do najczęściej stosowanych sposobów przeprowadzania badań należą różnego rodzaju ankiety. Mogą być one przeprowadzanie bezpośrednio z klientem, przez telefon, drogą pocztową, w prasie, albo przez Internet. Metody te różnią się skutecznością oraz kosztami przeprowadzonych badań.

Zadawane pytania dotyczą przeważnie takich rzeczy, jak na przykład poziom zadowolenia z oferowanych usług, wiedza o firmie i jej produktach, ocena standardu obsługi oraz łatwości komunikacji, a także oczekiwań klienta i pomysłów na poprawę jakości oferty.

Nienależnie od sposobu zbierania i rodzaju danych, badania marketingowe nie będą skuteczne bez dobrania odpowiedniej grupy osób, które będą im poddawane. Wybierać należy wyłącznie osoby, które należą do grupy docelowej oferowanych usług i produktów. Inaczej uzyskanie wyniki mogą okazać się nieprzydatne.

Dodany przez Karolina M., w dniu 06/12/2016


Biznes Dom Ogród Dekoracja wnętrz Marketing Szkoła Szkolenia
Copyright © 2008 buytemplates.net. All Rights Reserved. E4.0.3